סיפור על זוג שיודע מה הוא רוצה

הפעם אני רוצה לספר לכם על זוג שהגיע לחדר הגישור ומהר מאוד הבנתי שהמדובר במשהו אחר ושונה.

בהרבה מקרים מגיעים אליי לחדר הגישור זוגות כעוסים ועם המון מטענים רגשיים – הם רוצים מצד אחד להתגרש יפה ומצד שני מתקשים להתפשר על עמדותיהם.

אחרי עבודה בחדר הגישור הצדדים מתחילים להבין את הצרכים האחד של השני ולאט לאט מגיעים יחד להבנות, אבל ברוב המקרים מדובר בתהליך וזה לא קורה מייד בהתחלה.

סיפור על זוג שיודע מה הוא רוצה (1) Photo by Thought Catalog on Unsplash

את הזוג הזה שהגיע מגבעתיים לחדר הגישור ברמת גן פגשתי לפני מספר שנים. שניהם הודיעו לי יחדיו בתחילת הגישור שאין להם שום דרישות אחד מהשני והם רק רוצים שכל המשפחה תהיה מאושרת.
אני שמה פה כוכבית בצד ומציינת שגם גישה שבה אין לאף צד כביכול דרישות, דורשת התייחסות ובירור. ישנה רשימת נושאים ארוכה עליה עוברים יחדיו ובוחנים מה חשוב לכל אחד מהצדדים שיקרה ביחס לכל נושא ונושא וההסכמות מקבלות ביטוי בהסכם הגירושין.

בחזרה לסיפור – במקרה של הזוג הזה, הם התכוונו לכך שאת שלבי ההשלמה עם כך שהקשר ביניהם נגמר הם כבר עברו בינם לבין עצמם. הם עברו תהליך של ניסיונות לשקם את הקשר ומרגע שהבינו שהגיעו לנקודת האל-חזור, הם קיבלו זאת וחשבו יחד איך אפשר להתקדם מפה.

בתקופה ההיא המושג נסטינג לא היה נפוץ כמעט בארץ ובכל זאת הם באו עם הרעיון הזה. כלומר הם ביקשו להשאיר את הבית בו גרה המשפחה ברשות שניהם לתקופת מה, כאשר הילדים יגורו בו וההורים יגורו איתם לפי חלוקה של ימים. בשאר הזמן כל הורה יגור במקום אחר – בבית אחר שישכרו יחד או אצל ההורים שלהם.

בנוסף, הזוג ידע להגיד שלפחות חג משמעותי אחד וחופשה אחת הם מבקשים לעשות יחד כמשפחה. הם ביקשו שהדבר ייכתב בהסכם הגירושין (כשאיפה משותפת ולא כהתחייבות) והשאירו את האופציה פתוחה לדיון לגבי איזה חג ואיזו חופשה אלו יהיו.

אני יכולה להמשיך ולספר עוד על ההסכמות ששניהם הגיעו אליהם יחד, בין אם באו איתן כבר בשלים או שהחליטו לגביהן יחדיו בתהליך הגישור. אבל בשורה התחתונה מה שחשוב להבין זה שאם בוחרים לשים מטרה, אפשר להתגרש בשלום זה בסוף ענין של בחירה .

אני מספרת על הזוג הזה כדי לתת נקודה למחשבה. בסופו של דבר יש תמיד מטענים וגם הזוג הזה לא היה חף מהם. אבל כשעוברים תהליך יחד – אפשר לבחור לצעוד לדרך חדשה וטובה. וזה מה שאני מנסה לעשות ביחד אתכם בחדר הגישור ברמת גן – מסייעת לכם להבין מה המטרה שלכם ואיך הכי נכון לכם להגיע לשם דרך תהליך של הבנת הצרכים, בניית תקשורת ויצירת הסכם שמתאים בדיוק לכם.

מזמינה אתכם לצור קשר,
עו"ד ומגשרת סיגל כסיף
054-4203430

רוצים להתייעץ?

אני פה בשבילכם!

צרו קשר בטלפון 054-4203430

בוואטסאפ - כאן

או פנו אליי בטופס המצורף: