נסטינג – הילדים נשארים בבית, ההורים מתחלפים

באחד הגישורים פגשנו זוג שהגיע בשל מאוד לחדר הגישור. כן, גם זה קורה לפעמים. שניהם ידעו מה הם רוצים, הם הבינו שהקשר הזה חייב להסתיים למען כולם ורצו לשמור עד כמה שניתן על ילדיהם המשותפים.

אז איפה הקאץ'? 
בני הזוג הביעו חשש מההוצאות הכלכליות שכרוכות בניהול ואחזקת שני בתים, הם לא יכלו להרשות לעצמם לשכור בית גדול נוסף לאחד מהם, ובנוסף הפריעה להם הידיעה שהילדים יצטרכו לעבור כל הזמן מבית לבית.
המגשר מעולם הטיפול שלצידי ואני מגשרת סברנו שאולי יעניין אותם לשמוע  קצת על נסטינג.

נסטינג כשיטה לשמור על הילדים בגירושין | סיגל כסיף מגשרת גירושין

אז מה זה נסטינג?

מקורו של הנסטינג הוא בארה"ב שם הוא נפוץ, ובשנים האחרונות הנסטינג נעשה מוכר גם פה בארץ. מדובר על שמירת הבית המוכר לילדים, הבית שבו הם גדלו, כבסיס קבוע. כלומר הילדים נשארים באותו הבית ורק ההורה מתחלף בכל פעם.
נסטינג מצריך תקשורת טובה יחסית בין בני הזוג, ומצריך גם שיחה טובה ובריאה עם הילדים כדי להסביר את המצב המורכב, ומומלץ מאוד להיעזר באיש מקצוע לשם כך.
נסטינג יכול להיות פתרון זמני או קבוע, זה תלוי כמובן רק ברצונם של בני הזוג.

רגע לפני שאתם חושבים שמצאתם את הפתרון המושלם, חשוב להבין שמדובר בדרך חיים לא שגרתית שדורשת שינוי תפיסה וחשיבה, היא עשויה להיות מורכבת והיא לא מתאימה לכל משפחה.

אז מהם יתרונות הנסטינג?

חיסכון בכסף

ישנם זוגות שבוחרים לשכור יחידה קטנה נוספת ולא מאוד משמעותית מבחינת הוצאות. אל היחידה הזו עובר בכל פעם בן או בת הזוג שלא נמצאים באותו היום עם הילדים.
כך שאין עול כלכלי בשל אחזקת בית גדול נוסף, וניתן לשמור על שגרה כלכלית דומה לזו שהייתה קודם לכן. יש זוגות שיתקשו לשכור דירה קטנה נוספת ויבחרו לחזור להורים בימים שהם לא בבית עם הילדים וכך יחסכו גם את עלות הדירה הקטנה.

יציבות לילדים

זו הסיבה העיקרית שבגללה זוגות בוחרים בנסטינג. הידיעה שהילדים נשארים באותה מסגרת חינוך, עם אותם חברים ואפילו באותה מיטה, היא יקרה מפז. הורים שרוצים להבטיח יציבות בחיי הילדים בתוך תקופת הגירושין עשויים לשקול לחיוב את צורת החיים הזו גם אם היא מעט קשה להם. תקופת הנסטינג יכולה גם לסייע לילדים להסתגל למצב החדש, ואם יגיע הרגע שבו אכן יתפצלו ההורים לשני בתים נפרדים – המעבר עשוי להיות להם מעט יותר קל יותר.

בלי לקבל החלטות גדולות

ישנם זוגות שבוחרים בנסטינג לתקופה זמנית, עד שהילדים יגדלו למשל, או פשוט כי קשה להם לבצע כרגע פעולות גדולות ומוחלטות. זו דרך שיכולה להוות פתרון זמני ובינתיים לאפשר קצת שקט ומרחב נשימה שעוזר לראות את הדברים מרחוק ולהבין לאן ממשיכים מפה.

אבל שימו לב!
נסטינג יכול להישמע מפתה, אבל הוא טומן בתוכו כמה אתגרים שחשוב לדעת ולהבין מראש.

ובמילים אחרות – אלו הם חסרונות הנסטינג:

  1. אין גט רשמי 

    כל עוד בני הזוג חולקים קורת גג אחת, הם לא יוכלו לתת ולקבל גט ברבנות. דהיינו, על אף שהם יחתמו על הסכם גירושין שיקבל תוקף של פסק דין בביהמ"ש לענייני משפחה, הם עדיין יישארו בסטטוס של נשואים ברישומי משרד הפנים וזאת עד לאחר סיום הנסטינג.

  2. לישון במיטה של הגרוש 

    נסטינג עשוי לא לאפשר תחושה של פרטיות ושל חופש מוחלט שמצב של גירושין ומעבר לשתי דירות נפרדות מאפשר.  דמיינו שאתם צריכים לישון באותה מיטה שבה ישן הגרוש שלכם אתמול בלילה ושכל מוצרי הרחצה שלכם יושבים אחד ליד השני באותו מדף בחדר האמבטיה – אם המחשבה הזו קשה מנשוא עבורכם, אז כנראה שנסטינג פחות יתאים לכם.
    כמובן שתמיד אפשר למצוא פתרונות יצירתיים כמו לינה בחדר אחר, אבל חשוב לזכור שבכל זאת מדובר באותו בית שבו הגרוש שלכם גר בימים בהם אתם לא שוהים עם הילדים.

  3. הילדים עלולים להתבלבל מהמצב

    כמו שכבר ציינתי, נסטינג הוא עדיין מצב חריג יחסית בנוף ובטח שבשביל הילדים. הם עלולים לחשוב שההורים שלהם עדיין יחד ולקוות שהמצב יחזור במהרה לקדמותו.
    לכן חשוב מאוד להתייעץ עם איש מקצוע ולקיים שיחה ברורה עם הילדים על המצב החדש.

בסופו של דבר, כמו בכל גישור גירושין – הפתרון מגיע אך ורק מהמגושרים עצמם ומתוך בחירה שלמה שלהם. כשאנחנו מזהים בסיס טוב להסדר נסטינג, נספר עליו  למגושרים, אך כמו תמיד – ללא אג'נדה או כוונה מצדי ומצד המגשר מעולם הטיפול שלצדי, אלא רק כדי לאפשר להם לראות את כל האפשרויות ולבחור רק מה שנכון עבורם.

לקריאה נוספת: התקווה שבהסכם הורות משותפת

רוצים להתייעץ?

אני פה בשבילכם!

צרו קשר בטלפון 054-4203430

בוואטסאפ - כאן

או פנו אליי בטופס המצורף: 

 

 

השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר כדי לכתוב תגובה.