האם יש עוד סיכוי לקשר?

לפעמים בית המשפט או בית הדין מפנים אליי זוגות שפנו אליהם לצורך גירושין, כדי לעבור אצלי תהליך גישור ממנו יצאו עם הסכם המעגן בתוכו את ההסכמות שהושגו בגישור.

הפעם אני רוצה לספר לכם על זוג כזה שהגיע אליי לפני מספר שנים. כשהתחלתי את השיחה איתם הרגשתי אצל שניהם תסכול גדול על קשר שאבד.

הם התחילו לדבר על הסיבות שגרמו לקשר שלהם להתפרק ולאט לאט הם התחילו להבין את עומק חוסר התקשורת, חוסר הבנה של הצרכים אחד של השנייה.

האם יש עוד סיכוי לקשר?

הבעל סיפר שנהג לקנות לאישה יהלומים ופרחים והאישה סיפרה שיהלומים ופרחים לא ריגשו אותה כלל, אלא שחסר היה לה בקשר חיבוק, שיחה ותשומת לב והבעל התחיל להבין כמה הוא לא ראה אותה בעיניה. דיברנו על כך שחשוב כל כך להפנים שבעצם "גברים ממאדים ונשים מנגה", שאנחנו – גברים ונשים - מערכות הפעלה שונות ומדברים בשפה שונה ולכן כל כך חשוב ללמוד את "תוכנת ההפעלה" ואת השפה של הצד השני כדי באמת להבין אותו/ה.

ההבנה הזאת הולידה תחושה חדשה בחדר – שיש עדיין ניצוץ ביניהם ושאולי אולי ניתן להציל את הקשר הזה.

הם בחרו ביחד להפסיק את הגישור, להתחיל טיפול זוגי ולנסות לצאת לדרך חדשה. לאחר מספר חודשים קיבלתי מהבעל הודעה מרגשת במיוחד שבה הוא סיפר שהנישואים שלהם ניצלו ושהוא כל כך שמח שהם נתנו להם סיכוי נוסף.

לא כולם

הסיפור הזה באמת מרגש ומשמח אבל הסיבה שאני מספרת אותו פה היא לא כדי לומר שאפשר להציל כל קשר, ממש לא. רוב הזוגות שמגיעים לחדר הגישור יוצאים ממנו גרושים, בצורה יפה ובשלום, אבל גרושים. וכן, יש אחוז קטן מאוד מאוד שיוצא מחדר הגישור ומחליט לתת סיכוי נוסף לקשר. בין אם בעבודה עצמית שלהם או בעזרת טיפול זוגי.

הסיבה שבחרתי לספר על הזוג הזה היא כדי להראות לכם זווית חשובה בחדר הגישור: שיש לכם את היכולת של הצדדים ביחד ולחוד להבין האם עברתם את נקודת האל-חזור או לא, לפעמים הנקודה הזאת מאוד אמביוולנטית ונחוץ תיווך של מגשרת כדי לראות זוויות נוספות.

אני לא נביאה ולא מטפלת זוגית, אבל לעיתים כן ניתן לזהות מתי קיים הניצוץ הזה שעדיין בוער בקשר, כזה שאפשר לנסות מתוכו לעבוד מחדש על הזוגיות.

החשש

אם אתם חוששים להגיע לחדר הגישור כי מבחינתכם זו דרך שלא חוזרים ממנה – דעו שזה לא המצב. שיחת הגישור הראשונה היא למעשה צומת שבה אפשר להבין מה נכון עבור כל אחד מכם בנפרד וביחד, לחקור את הצרכים שלכם, את התחושות שלכם ולחשוב ביחד ולחוד האם מפה תרצו להמשיך לגישור גירושין או לנסות לעבוד מחדש על הקשר שלכם או לקחת הפסקה רגע כדי לחשוב איך ממשיכים מכאן.

ולא מדובר בנקודת היציאה האחרונה בגישור – בכל שלב אפשר להתחרט ולשנות כיוון. כבר הכרתי זוגות שרגע לפני החתימה בחרו בכל זאת לתת צ'אנס נוסף. ומצד שני פגשתי גם זוגות שכן נתנו סיכוי לקשר ויצאו מפה כדי לעבוד עליו – וחזרו לאחר שנה לגישור לגירושין כשהם שלמים הרבה יותר, כמספר הזוגות כך מספר האפשרויות.

בסופו של דבר העניין הוא זה: אם אתם מרגישים שהקשר שלכם נגמר אבל עדיין חוששים לפספס את הסיכוי שאולי בכל זאת יש על מה לעבוד – חדר הגישור הוא מקום מצוין לחקור ולנסות להבין איפה אתם עומדים.

וגם אם בחרתם בדרך מסוימת, בכל שלב תוכלו לשנות כיוון ולבחור בדרך אחרת.
זה היופי בגישור לגירושין, שאתם ורק אתם בוחרים מה טוב לכם.

שלכם,

סיגל כסיף

Image by 51581 from Pixabay

רוצים להתייעץ?

אני פה בשבילכם!

צרו קשר בטלפון 054-4203430

בוואטסאפ - כאן

או פנו אליי בטופס המצורף: