חשבון נפש בגירושין

יום כיפור הוא תקופה של חשבון נפש. רגעים שבהם אנחנו מתבוננים לאחור על השנה החולפת ומנסים לחשב האם היינו כפי שרצינו להיות. האם המעשים שלנו היו נכונים לנו ולסביבה. אנחנו מביטים גם קדימה ומאחלים לעצמנו שנה טובה יותר שבה נמחל לעצמנו, נעשה טוב יותר לעצמנו ונצא לדרך חדשה ונקייה.

התהליך הזה תמיד מזכיר לי את הנעשה החדר הגישור. ההבדל הוא שביום כיפור אנחנו מסתכלים על השנה שחלפה ואילו בחדר הגישור מסתכלים על קשר הנישואין הממושך.

זוגות שמגיעים אליי לחדר הגישור מתחילים לפעמים משיחות על הצד הטכני – מי יקבל מה, מי ישלם למי, אבל מהר מאוד מבינים שהנושאים האלו הם רק חלק מהתמונה השלמה.

צד חשוב נוסף בתהליך הוא להביט לאחור ולהבין מה עברנו ואיך אנחנו רוצים לחיות מעכשיו ואולי אולי לקחת גם אחריות.

חשבון נפש בגירושין - דלת בקצה מסדרון חשוך

חשבון נפש עם עצמנו

הרבה פעמים במהלך הגישור לגירושין אני פוגשת זוגות שמגיעים בצורים בעמדתם. כל אחד טוען שהצד השני אשם בהרס הקשר. אני מבינה את זה מאוד. הכעס כה גדול ואין לנו יכולת אמיתית לראות את הדברים מזווית אחרת. תפקידי כמגשרת הוא לסייע לצדדים לדבר על הקושי ולראות מעבר לכעס.

הרגע המרגש ביותר בחדש הגישור הוא כאשר האבק שוקע והכעס נרגע והצדדים מצליחים לראות את הזווית של הצד השני.
זה הרגע שבו כל אחד מהצדדים, כל אחד בזמן וברמת הבשלות שלו, מסוגל לקחת אחריות על החלק שלו בסיום הקשר.
גם גברים קשוחים ביותר פתאום מסוגלים להגיד – כן, לא הייתי שם מספיק בשבילך.
גם נשים עצמאיות וחזקות אומרות פתאום – גם אני לא השקעתי כבר בקשר שלנו ושקעתי לשגרה.

הרגע הזה של חשבון הנפש של כל אחד, ממיס את הכעס ועוזר לצדדים לקבל ולהבין את המצב. אחריו לעתים מגיע רגע חשוב לא פחות של סליחה לעצמנו ולפעמים סליחה גם לצד השני.

סליחה על מה שהיה

הסליחה הזאת אחד לשני והסליחה לעצמנו, היא זאת שהרבה פעמים עוזרת לצדדים להתקדם הלאה. להבין שהיה פה משהו שנגמר, להתחיל להתאבל עליו ומתוך הקושי לצמוח לחיים חדשים. זה גם השלב שבו יותר קל לצדדים להתרכך מעט ואולי לוותר מעט לצד השני על דברים שהם התעקשו עליהם קודם.

אני מציעה לכל אחד מאיתנו, גם מי שלא בכיוון של גירושים בכלל – להביט פנימה בתקופה המיוחדת הזאת. פנימה לעצמנו וגם לתוך הזוגיות שלנו. לעשות חשבון נפש ולראות את הקושי שלנו וגם את של האחר.

מתוך ניסיון של שנים בחדר הגישור, אני יכולה לספר לכם שחשבון הנפש הזה מביא אנשים למקומות מופלאים ומרגשים.

גמר חתימה טובה,

סיגל.

Photo by Barthelemy de Mazenod on Unsplash

רוצים להתייעץ?

אני פה בשבילכם!

צרו קשר בטלפון 054-4203430

בוואטסאפ - כאן

או פנו אליי בטופס המצורף: