כל משפחה והסכם הגירושין שלה

המשפט שאני חוזרת עליו הכי הרבה פה בבלוג וגם בחדר הגישור הוא: כל זוג והדרך שלו להתגרש.

לכל אחד יש את המורכבות שלו וכל משפחה היא שונה, לכן כל גישור נראה אחרת וכל משפחה מתמודדת עם צרכים משלה. אבל בבסיס ישנן סוגיות דומות שעולות אצל כולם: זמני השהות עם הילדים, מזונות, מכירת הבית ועוד. בכל הסוגיות האלו אנחנו דנים בחדר הגישור ולאט לאט אנחנו מבררים לגבי כל אחת מהן מה חשוב לבני הזוג שיקרה ביחס לכל סוגיה וסוגיה.

הפעם אני רוצה להציג לכם כמה סוגיות מעט יותר מורכבות שעולים בחדר הגישור מדי פעם. לכל אחת מהן מצאו הצדדים פתרון יצירתי משלהם שאותו עיגנו בהסכם כמובן.

כל משפחה והסכם הגירושין שלה

מעבר לחו״ל

מעבר לחו״ל הוא אכן דבר חריג. משפחות בוחרות לעבור לגור בחו״ל לתקופה מסוימת או לתמיד. אבל מה קורה כאשר מחליטים להתגרש? האם אחד הצדדים יוכל לחזור לארץ? ומה עם הילדים? הנושא הזה רגיש מאוד מכיוון שמעורב בו לעיתים גם המשפט הבינלאומי הפרטי.
ומה אם אחד ההורים עומד לפני פוסט דוקטורט שהוא עתיד ללמוד בחו״ל ורגע לפני הצדדים מתגרשים?
במקרה הזה למשל החליטו בני הזוג שההורה ייסע ללימודים אך יחזור לבלות עם הילדים פעם בחודש, בחופש הגדול, ובחופשת הפסח .אין פה פתרון אחד, וכמו שאמרתי – כל משפחה מוצאת לעצמה את הדרך היצירתית שלה. אבל חשוב מאוד לנסות לתסרט מראש, ככל שניתן כמובן, את האפשרויות שקיימת סבירות שיתרחשו.

 

משפחה עם שונות מבחינה דתית

פגשתי לאורך השנים זוגות שהגיעו מרקעים שונים מאוד מבחינה דתית – חילונים ודתיים או כאלו שמגיעים מדתות שונות. ראיתי איך הזוגיות ביניהם עבדה לאורך השנים ועניין הדת והמסורת לא היווה בעיה. אך ברגע שהיחסים נגמרו והמילה גירושין עלתה על הפרק, יחד איתה הגיעו החששות של שני הצדדים. כל אחד חשש שהצד שני ימשוך לכיוון שלו. אם זה אומר להעביר את הילדים ללמוד במסגרות לימוד חרדיות או חילוניות בשונה מהשגרה שלהם כיום. טובת הילד היא כמובן מעל הכול וחשוב לשמור על השגרה שלו כמו כן נרצה לייצר בחדר שיח לגבי מה חשוב לכל אחד מבני הזוג שיקרה ואיך אפשר בתוך כל זה להקל על הילדים. במקרה כזה נרצה להכניס סעיפים שמתייחסים לסוגיה הזאת, למסגרות הלימוד ונציין דגשים שונים ומוסכמים ביחס לאופן חינוך הילדים.

 

ילדים עם צרכים מיוחדים

כל ילד הוא עולם ומלואו ולגדל ילדים זה תמיד אתגר. אך גידול ילדים עם צרכים מיוחדים מביא איתו אתגרים נוספים. אגב, מבחינה סטטיסטית, הורים לילדים עם צרכים מיוחדים מתגרשים יותר. הקושי עושה את שלו והוא מגיע גם לחדר הגישור.
במקרים כאלו נרצה להתייחס בין היתר לקצבת הנכות שמקבלים ההורים בעבור הילדים עד גיל 18. יש משפחות שיבחרו למשל לפתוח חשבון בנק ייעודי לקצבת הנכות ויגדירו שהכסף מיועד אך ורק לטיפול בילד. בנוסף רצוי שההורים יסכימו על סוג הטיפול שינתן לילד ואם הם מתקשים לקבל החלטות טיפוליות – לבחור באיש מקצוע שיסייע בקבלת החלטות עתידיות כאלו. גם לנושא המסגרות החינוכיות כדאי להתייחס מראש.
אבל הכי חשוב לזכור שטובת הילד היא לפני הכול, בכל פרידה ובטח בכאלו שמעורבים בהם ילדים עם צרכים מיוחדים.

 

אלו כמובן רק דוגמאות קטנות ויש עוד המון כאלו, לכל משפחה האתגרים והסוגיות שלה. מה שחשוב להבין זה שבמהלך הגישור אנחנו בוחנים יחדיו את כל הצרכים של המשפחה הספציפית שלכם עם כל המורכבות שלה. הגישור הוא תהליך אישי שמתאים בדיוק לכם ובסופו אתם תצאו עם הסכם שתפור רק לכם ולא דומה להסכם של שום משפחה אחרת.

 

Image by ivabalk from Pixabay

רוצים להתייעץ?

אני פה בשבילכם!

צרו קשר בטלפון 054-4203430

בוואטסאפ - כאן

או פנו אליי בטופס המצורף: