היום שאחרי אישור ההסכם

אני רוצה לדבר על "היום שאחרי". היום הזה שאתם אחרי אישור ההסכם שלכם, אחרי הרבנות והחיים בשני בתים מתחילים רשמית. זה נראה כמו משהו רחוק אולי אבל הפעם אני רוצה להציג זווית אחרת לגבי העתיד הלא רחוק הזה. היום שאחרי הוא זה שצריך להיות במחשבות שלנו כל הזמן, לאורך כל תהליך הגישור.

היום שאחרי מחר - שדה פרחים בזריחה

מה עושים בחדר הגישור?

אם נדבר פרקטית וטכנית – בחדר הגישור אנחנו יוצרים יחד הסכם מכבד והוגן לכל הצדדים ומסיימים יפה עד כמה שניתן את הקשר הזוגי. אבל מי שמכיר אותי כבר יודע שזו רק התוצאה הסופית. גישור הוא דרך ליצירת קשר מחודש בין זוג שלא מצליח לתקשר כמו שצריך, כנראה כבר שנים ארוכות. הגישור מסייע לצדדים לייצר תקשורת מחודשת שתסייע להם להיות זוג הורים שיודע לפתור בעיות ולתקשר למען הילדים.

וכדי שזה יקרה – אנחנו שמים מולנו את החזון הזה שנקרא: "היום שאחרי".
לאורך כל הגישור אנחנו למעשה מנסים להבין איך אנחנו רוצים שהיום הזה, והתקופה הזו, ייראו.

שמים נקודת ציון בסיום המסלול

זו למעשה נקודה שאנחנו שמים בסוף המסלול ואליה אנחנו שואפים. כמו מרוץ מרתון שלכל אורכו אנחנו מדמיינים את קו הסיום.
היום שאחרי הוא נקודה שעוזרת לנו להתפקס כאשר השיחות נעשות קשות וכאובות או אפילו סוערות ונקטעות בזעם. אנחנו שואלים את עצמנו מה נרצה שיקרה ואיך החיים שלנו ייראו לאחר שנסיים את תהליך הגישור בכמה מישורים ובין היתר:
- איפה נרצה לגור?
- כמה זמן נבלה עם הילדים?
- איפה הילדים יבלו בחגים?
- מה יקרה כאשר ייכנסו בני זוג חדשים לתמונה?
- מה יקרה אם נרצה לעבור דירה?

חלק מהשאלות האלו עלולות להיות כואבות, אבל כשאנחנו פותחים אותן בחדר הגישור, זה בדיוק המקום והזמן לתת להם מענה.
המטרה היא שנגיע כמה שפחות מופתעים לחיים החדשים שלנו כגרושים ונדע מראש שנתנו, ככל שניתן כמובן, מענה הולם שמתאים לכל הצדדים בכל סוגיה שעולה.

מרגיעים את הפחד

מי שרק מתחיל בתהליך הגירושין יכול להסתכל לנקודה העתידית הלא ברורה הזאת בפחד, וזה מאוד טבעי והגיוני. הפחד שלנו הוא כמעט תמיד מהלא נודע. אנחנו מפחדים מחוסר הוודאות מהטלטלה שהשגרה שלנו עוברת. אבל אם נשים לנו מראש את הנקודה הזאת שנקראת "היום שאחרי" לנגד העיניים ולאט לאט נטפל בכל החששות שהיא מביאה איתה – אולי נתחיל במסלול החדש מעט רגועים ובטוחים יותר.

נכון, העתיד תמיד ישתנה. אבל בזכות התהליך שהזוג עובר בחדר הגישור, גם אם היום שאחרי הוא לא בדיוק מה שהם דמיינו – אפשר לדבר על הדברים ולהצליח לבד לפתור אותם.

מוזמנים אליי,
לשיחה או ייעוץ 
עו"ד ומגשרת סיגל גאיה כסיף 
054-4203430 

Photo by Simon Berger on Unsplash

רוצים להתייעץ?

אני פה בשבילכם!

צרו קשר בטלפון 054-4203430

בוואטסאפ - כאן

או פנו אליי בטופס המצורף: