האם יש עונה לגירושין?

יש תקופות שבהן אנחנו רואים יותר זוגות מתגרשים, יותר פניות לבתי משפט לענייני משפחה ולמגשרים.

זה וודאי לא יפתיע אתכם אם אספר לכם שזה קורה בעיקר בתקופות של אחרי החגים או אחרי חופשים ארוכים כמו החופש הגדול.

אז מה בעצם קורה שם?

האם הזוגות האלו היו מאושרים ולפתע החליטו להתגרש? כמובן שלא.
מערכות יחסים הן דבר מורכב, בטח כאשר מעורבים ילדים בסיפור. גם זוגות שלא מאושרים יותר יחד, או שהיחסים ביניהם החלו לדעוך – לא ממהרים לעשות שינוי. זה הגיוני מאוד וזה נורמלי כי כל אחד צריך לעבור את הדרך שלו לפני שיהיה בשל לשינוי כזה.

האם יש עונה לגירושין

מה קורה בתקופות החגים והחופש?

כשהמשפחה מבלה יחד, פתאום קשה יותר להדחיק את המצב. השגרה יודעת להסתיר מערכות יחסים לא טובות כי למי יש זמן להתעסק בזה כשאנחנו בעבודה, חוגים, נסיעות... ואז מגיע הזמן שכל המשפחה נמצאת יחד ואין מה שיסתיר את הקשיים. רגעים כאלו מחדדים לפעמים את המשבר ביחסים ומציבים ראי מול הזוגות. לא תמיד אגב שניהם רואים את זה.

בנקודה הזו מגיעה התחושה שמשהו פה חייב להשתנות. בין אם משני הצדדים או מאחד מהם.
זה השלב שבו לרוב אני פוגשת את הזוג.

יוצאים לדרך חדשה

באיזשהו מקום הראי שהוצב בפני הזוג בתקופת החופש או החג – הוא כבר השלב הראשון בתהליך שלהם. כמו שאמרתי – לא תמיד שניהם מגיעים באותה רמת בשלות. זה המקום לתת ביטוי לרגשות והמחשבות של כל אחד מהצדדים. חשוב להבין שכל זוג עושה דרך משלו ולכל אחד צרכים משלו.

אין באמת לוח זמנים לגירושין

פתחתי בכך שיש עונות שבהן אנשים פונים יותר למגשרים. אבל זוהי רק ההתחלה. זה לא אומר שכל זוג שפנה לגירושין לאחר החופש הגדול ימצא את עצמו בסיום בתהליך כבר באוקטובר.
פגשתי לאורך השנים זוגות שסיימו את תהליך הגירושין בחודשיים או פחות וכאלו שהיו זקוקים לזמן כדי לדון בדברים לעומק, לעכל ולעבד ובחרו מיוזמתם לסיים  את התהליך רק לאחר חודשים ארוכים שאפשרו להם להתרגל ולהסתגל.

זה מה שיפה בתהליך הגישור לגירושין – הוא מותאם אישית ונכון בדיוק לכם ולפי הקצב שלכם בין אם התחלתם אותו בראש השנה או סתם ביום חול שבו הבנתם שאתם זקוקים לשינוי ולדרך חדשה בחיים.

מוזמנים לייעוץ - עו"ד ומגשרת סיגל גאיה כסיף

054-4203430

Photo by zero take on Unsplash

אולי יעניין אותך גם: 

רוצים להתייעץ?

אני פה בשבילכם!

צרו קשר בטלפון 054-4203430

בוואטסאפ - כאן

או פנו אליי בטופס המצורף: