דרך אחרת להתגרש

אקדים ואומר שכמובן אין דרך נכונה או לא נכונה להתגרש ושכל זוג (או כל פרט בתוך זוגיות) מכוון למצוא את הדרך שמתאימה לו.. כולנו שונים זה מזה ולכל אחד מתאים פתרון אחר לגירושין ולכל זוג מתגרש יש את הדרך שלו.

ובכל זאת הפעם אני רוצה לספר לכם על דרך שמעט זוגות בוחרים בה  ויכולה לתת לכם השראה אם אתם בדרך להליך גירושין: אז יש כאלה שבוחרים קודם כל להפריד מגורים ואחר כך להתגרש. 

דרך אחרת להתגרש, פרידה לפני גירושים

למה הכוונה?

לפעמים (וזה נורא תלוי במבנה האישיות של כל אחד) אחד הצדדים מרגיש שהוא לא יכול יותר להמשיך להתגורר תחת קורת גג אחת ומרגיש שהוא חייב לעזוב את הבית. לרוב, זה לא נובע בגלל שנאה חלילה כלפי בן הזוג האחר אלא יותר צורך הנובע ממבנה אישיותי, כאילו אין יותר אוויר לנשימה, כאילו זה חייב לקרות כדי לאפשר לאותו הצד רגע לקחת אוויר בכדי להמשיך לאחר מכן בשיח ובגישור סביב הפרידה.

בדרך כלל במצב כזה בן הזוג שחייב הפרדת מגורים פונה אלי ומעלה את הצורך הזה שלו אם זה בפגישה נפרדת או המשותפת ומשם בעצם אנחנו בודקים איך זה מרגיש לצד השני ועורכים סיעור מוחות משותף בנושא, כולל התייחסות לכל האספקטים המשפטיים כלכליים (ממשיכים לנהל חשבון בנק משותף, קובעים תקציב לתקופת הביניים שכל צד מתחייב לעמוד בו, קובעים זמני שהות של ההורה היוצא עם הילדים ומגיעים להסכמות ביניים לגבי הפרידה הזמנית ולבסוף אף חותמים על הסכם פרידה מבוקרת המעגן את ההסכמות הזמניות.

קיימים כמה יתרונות למהלך כזה

היתרון הגדול בדרך הזו הוא ה"אימון על רטוב". זוגות שנפרדים לתקופה מסוימת וחיים כפרודים, מתנסים בניהול משק בית נפרד. הם לומדים איך לבצע מטלות ומשימות שלא עשו קודם. לומדים להבין איך משלבים את העבודה עם הימים שלהם עם הילדים (מתרגלים את זמני השהות שלהם על רטוב). וממש מתחילים את חייהם כגרושים גם אם על הנייר זה עדיין לא כך.

יתרון נוסף הוא הפחתת העומס הרגשי.
לפעמים זוגות לפני גירושים שחיים עדיין יחד – מתקשים אפילו להגיע לחדר הגישור ביחד כי יש להם כעסים ומטען רגשי גדול אחד כלפי השני. החיים תחת אותה קורת גג כשמערכת היחסים כבר לא עובדת יכולים להיות קשים ומכבידים מאוד. ולפתע יש הקלה גדולה – לכל אחד יש את הפינה שלו, חדר משלו ואפילו זמן לעשות דברים שלא עשה קודם. זה מסייע להפחית את המריבות והכעס ועוזר לראות את הדברים בפרופורציה. כך קל להם יותר להתחיל בתהליך של גישור.

ומה קורה עכשיו?

בהסכם הפרידה המבוקרת אנחנו קובעים מועד שבו חוזרים לחדר הגישור כדי להתחיל לעבוד על הנושאים הכרוכים בפרידה. כמובן שבהסכמה בני הזוג יכולים להאריך את המועד לתקופה נוספת אם מרגיש להם נכון.

יש גם זוגות שבחרו לחיות כך תקופה ארוכה (אפילו שנה) והמהלך הזה ממש ריכך אותם, הפחית חרדות לגבי אי הוודאות שמחכה אחרי הפרידה ובתוך פגישות קצרצרות הם הגיעו להסכמות כוללות וחתמו על הסכם גירושין. ויש כאלו שמעדיפים לסיים כמה שיותר מהר גם אחרי הפרידה המבוקרת. כך או כך – הם חוו חיים בנפרד ויודעים יותר טוב לדייק מה חשוב להם שיופיע בהסכם הגירושין. הם ידעו גם להגיד מה חשבו בתאוריה שיעבוד והמציאות הוכיחה להם אחרת. תהליך הגישור יכול להיות במקרה כזה מהיר ויעיל והוא למעשה רק החלק הרשמי של החיים הנפרדים שכבר מתקיימים.

אציין שוב שזה תלוי במשתנים רבים וכמובן בצורך של בני הזוג. אבל אם אתם עומדים לפני גירושים וחושבים קודם על תהליך הגירושים עצמו ורק לאחר מכן על עזיבת הבית. דעו שאפשר גם לבחור לעשות זאת אחרת.

מוזמנים לפנות אליי,

עו"ד ומגשרת סיגל גאיה כסיף
054-4203430

רוצים להתייעץ?

אני פה בשבילכם!

צרו קשר בטלפון 054-4203430

בוואטסאפ - כאן

או פנו אליי בטופס המצורף: