גירושין – עולם חדש עם חוקים משלו

אתם מכירים את ההרגשה של נחיתה במדינה אחרת? השפה שונה, האנשים מתנהגים אחרת, החוקים אחרים. אתם מבולבלים ורק רוצים שמישהו יעשה לכם סדר.

סביר להניח שלפני שבחרתם יעד קראתם עליו וביררתם עד כמה שאפשר מה מצפה לכם, ובכל זאת ברגע האמת יש עדיין בלבול. מה שקורה לרוב באופן די מיידי הוא שאתם לומדים להכיר ולהבין את הסביבה והחוקים החדשים. בין אם קפצתם לביקור קצר לחופשה או לתקופה ממושכת.

והידיעה הזו מרגיעה, כי אין משהו מלחיץ ומפחיד יותר בחיים מאשר חוסר ודאות. זה בדיוק מה שקורה לזוגות שמתגרשים. אף אחד מאיתנו לא מוכן למצב הזה ולא מכיר אותו מקרוב עד שהוא לא מגיע לרגע עצמו.

סימני שאלה על גירושין – עולם חדש עם חוקים משלו

גם אם אתם מוכנים נפשית ובטוחים שגירושים זה הצעד הכי נכון לכם, אתם עדיין נדרשים להכיר מושגים חדשים ולקבל החלטות בתוך עולם חדש וזר בזמן שאתם מרגישים חוסר וודאות גדול לגבי העתיד.

מה עושים? הנה כמה מחשבות ורעיונות

פגישת הגישור הראשונה

אחרי שיחת ההכרות הראשונית בפגישה הראשונה אני משתדלת להפיג את המתח ואת חוסר הוודאות האופייני לשלב הזה. אנחנו יושבים יחדיו ובוחנים את רשימת הנושאים אני מזכירה לבני הזוג את את העובדה שהם מכירים את עצמם ואת צורכי משפחתם הכי טוב ושביחד נוכל לברר מה נכון לכל אחד מהם שיקרה ביחס לכל נושא ונושא מרשימת הנושאים. התפקיד שלי כמגשרת הוא לתווך את הצרכים האחד לשני. הפגישה הראשונה מספקת סוג של מסגרת, של איסוף ומעניקה יותר וודאות והבנה לקראת מה שמצפה להם. בני הזוג יוצאים מהפגישה פחות נסערים ומרגישים שהשד לא כל כך נורא. נכון שיש עוד דרך לפנינו אבל בכל זאת הם לא הזוג הראשון שמתגרש.

הכנה וייעוץ

רוב בני הזוג שמגיעים לגישור בוחרים שלא לקבל ייעוץ משפטי מראש. אבל זה מאוד תלוי באישיות של כל אחד מהם ובצרכים שלהם. חלק מהמבחנים והכלים של המגשר זהו ביצוע בוחן מציאות המשפטית בחדר הגישור – כלומר רגע לבחון ביחד עם הצדדים מה היה קורה אם נושא מסוים היה נדון ומוכרע בבימ"ש. אם אני מרגישה שבוחן המציאות המשפטית לא מספק למגושר את הצורך המדויק עבורו, ובנוסף המגושר מרגיש צורך לקבל ייעוץ משפטי כדי להבין את מסכת הזכויות והחובות, שהרי ידע = כוח, כמובן שאעודד אותו ואתווך את הצורך הזה שלו לצד השני.

יש לציין שאם צד כן בחר לקבל ייעוץ משפטי זה לא אומר שהצד השני בהכרח גם יפנה לקבלת ייעוץ היות ויכול מאוד להיות שאין לו צורך בכך ושהוא מסתפק בבוחן המציאות המשפטי שנערך בחדר הגישור.

לקחת נשימה ולתת לזמן לעשות את שלו

זוכרים את הדוגמה של חו"ל? לכל סיטואציה חדשה לוקח זמן להסתגל וגם אתם בקרוב תתחילו לדבר בשפה החדשה ולהכיר את המושגים. צריך לקחת נשימה ולהבין שדברים מסתדרים בסופו של דבר. אני רואה זאת בפגישות הגישור שלי – את ההבדל מפגישה לפגישה עד לשלב שבו הצדדים כבר "שוחים בחומר".

לדבר עם קרובים

לכל אחד יש סביבו לא מעט חברים או קרובי משפחה שעברו תהליך של גירושים. אני כן בעד לדבר איתם ולשמוע מהם איך פעלו. לקבל אולי השראה ורעיונות איך להתנהל נכון עם הילדים, מתי לספר להם, לשמוע מה הם עשו. ובעיקר לראות שיש חיים אחרי הגירושים. זה מאוד עוזר כשהכול נראה קשה. יחד עם זאת יש לשים לב שגירושין זה כמו התאמה של כפפה ליד – מה שמתאים לזוג אחד יכול מאוד שלא יתאים כלל לזוג אחר. כמספר הזוגות כך מספר הפתרונות וההסכמות אז בערבון מוגבל.

לפנות לגישור

גם אם אתם לא מכירים כלל את עולם המושגים של הגירושין, גישור יעשה לכם סדר. בשיחת הגישור הראשונה כאמור כבר תתחילו לקבל מושג על התהליך ומה שמצפה לכם. בנוסף, בשלבים השונים של הגישור אני מפנה את בני הזג לאנשי מקצוע מיומנים עליהם אני סומכת משנים של היכרות מקצועית – כגון: מדריכת הורים, מטפלת רגשית, אקטואר, שמאי מקרקעין ועוד. כך אני מספקת לכם, המגושרים שלי, את המעטפת הכי מדויקת עבורכם.

אני מזמינה אתכם לשיחה ראשונית,
עו"ד ומגשרת סיגל גאיה כסיף
054-4203430

אולי יעניין אותך לקרוא: 

 Image by Tumisu from Pixabay

רוצים להתייעץ?

אני פה בשבילכם!

צרו קשר בטלפון 054-4203430

בוואטסאפ - כאן

או פנו אליי בטופס המצורף: