פגישת הגישור הראשונה

פגישת הגישור הראשונה, היא משמעותית, מסקרנת ומלאת חששות ופחדים. הזוג מגיע טעון, מבולבל, עמוס שאלות ובעיקר עצוב, מוטרד ומודאג מפני הבאות. זאת פגישה אשר מאפשרת אולי בפעם הראשונה מזה זמן, לשבת ביחד באותו החדר, להקשיב ולהתבונן פנימה והיא הצומת שממנו מחליטים לאיזו דרך חדשה יוצאים.

אני קוראת לפגישת הגישור הראשונה "פגישת הערכה", אשר מניסיוני במהלכה עשויים להתרחש מספר תרחישים שונים, תלוי בתקשורת ובמוטיבציה לסיים את התהליך בצורה מכובדת.

פגישת גישור ראשונה | סיגל כסיף מגשרת גירושין

סוגי תרחישים בפגישת הגישור הראשונה

ברוב המקרים ישנו צד אחד שיוזם ומעוניין להתגרש ואילו הצד השני מסתייג, מתכחש, מדחיק ונמצא בהתנגדות גדולה לגירושין. במהלך פגישת ההערכה הצד שמעוניין בגירושין מבהיר בכנות הנוגעת ללב שאינו יכול עוד להמשיך כך את חייו, שהם נמצאים על פרשת דרכים ושמשהו חייב להשתנותו בשלב הזה בין הצדדים מתחיל שיח סביב האפשרויות העומדות בפניהם.

אצל חלק מזערי מהזוגות הכנות והפתיחות וההבנה "שחרב ממשית מרחפת מעל הזוגיות" מעוררת שיח חדש והם מחליטים לנסות לאסוף את השברים ולתת צ'אנס נוסף לזוגיות ופונים לייעוץ זוגי. לעיתים  הייעוץ הזוגי מגיע למבוי סתום  והם שבים אלי להמשך התהליך כשהם מודעים לעובדה שהםלא הקלו ראש בנושא הפרידה ולא הרימו ידיים לפני שנתנו צ'אנס נוסף. אלה שצולחים את המשבר מוכיחים עד כמה חדר הגישור הוא אי של שקט ושלווה בים הסוער.

ישנם זוגות שבמהלך הפגישה הראשונה, זאת היא הפעם הראשונה באמת שהצד שהתנגד לגירושין מבין שבעצם מערכת היחסים הזוגית הגיעה לנקודת "האל חזור" שלה ושאין ברירה אלא "לעלות על הרכבת" ולהירתם לתהליך גישור גירושין לקראת הגירושין ולא להמשיך לטמון את הראש מתחת לאדמה בהכחשה מוחלטת של המצב.

לאחר הפגישה

במסגרת מגוון הזוגות שמגיעים לתהליך, יש כאלה שלאחר המפגש הראשון יוצאים מוצפים ומבולבלים מעומס המידע ועומק ההליך והאחריות לקבל החלטה לכאן או לכאן ומבקשים בשלב הזה לשמור על הסטטוס קוו, מחליטים כרגע שלא להחליט, רוצים עוד "לישון" על זה, רוצים עוד זמן. חלקם חוזרים אחרי תקופה קצרה, חלקם אחרי תקופה ארוכה כשהם בשלים יותר, מדויקים ובעיקר רתומים לתהליך.

כל זוג והצרכים שלו כל זוג והדינמיקה שלו. זהו מסע, תהליך וכמו "בדלתות מסתובבות" האפשרויות של סיום המסע הן רבות. המפגש הראשון הוא תחילתו של מסע ברכבת הרים, הרגע בו לוחצים על הכפתור והקרון מתחיל לזוז, הם ידעו עליות ומורדות, פחד וחששות, רגעי צחוק ושחרור, הם ידעו שכמו ברכבת הרים הם קשורים, מוגנים ואסופים בתוך התהליך וכאשר ירדו מן הנסיעה, עד כמה שתהיה ארוכה או קצרה, הם יצאו ממנה בריאים ושלמים ובעיקר גרושים ומתקשרים.

לקריאה נוספת: מיתוסים מחדר הגישור

רוצים להתייעץ? אני פה בשבילכם!

צרו קשר בטלפון 054-4203430

או בטופס הצור קשר המצורף:

 

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

תגובה 1

  1. מור כספי ב- 24/05/2019 בשעה 12:20

    כמה סבלנות וחמלה צריך בשביל ללוות זוגות ברגעים הכה מורכבים הללו.. אני מאמינה שזה נס גדול שהם מגיעים אליך, כי אם כבר לעבור תהליך כואב כמו גירושים, אז לפחות לדאוג שיהיו לצידינו המלווים הנכונים:). נהנית לקרוא אותך!



השאר תגובה

אתה חייב להיות מחובר כדי לכתוב תגובה.