רגשות בחדר הגישור

אם יש משהו שלא חסר בחדר הגישור הוא רגש,
כנראה שלא במקרה המילים האלו מורכבות מאותן אותיות.

עם ניסיון של שנים בגישור, אני יכולה לומר שראיתי כבר את כל סוגי הרגשות בחדר הגישור.
וחשוב מכך – אני רוצה להגיד שכל רגש הוא לגיטימי. אין טוב או רע.

זה המקום הבטוח שלכם לבטא את הקושי והרגש, לתת לו מקום ולשחרר אותו.

אספתי כמה דוגמאות של רגשות כאלו שעולים וצפים בחדר הגישור, והסבר למה הם קשורים ומה עושים איתם.

רגשות בחדר הגישור, ראשי לגו מביעים רגשות שונים - מגשרת סיגל כסיף

כעס וכאב

הרבה פעמים הכעס והכאב מתערבבים להם. אין כמעט גישור ללא כעס וכאב. אחרי שנים של מריבות, שני הצדדים מגיעים עם מטענים מאוד גדולים אחד על השני. הכעס והכאב הם ממש בילט אין בתהליך. זה המקום להתבונן רגע בכעס ובכאב, להבין איך הם מפעילים אותנו, איזה השפעות יש להם על תהליך קבלת ההחלטות של כל אחד מבני הזוג, איפה הכעס והכאב מייצרים חסימות ומה הם לא מאפשרים בתהליך.

לעיתים ההבנה הזאת קצת מרגיעה ומאפשרת קבלת פרופורציות חדשות, כי פתאום הצדדים מבינים שבאמת אין אצל אף אחד מהם רוע ואף אחד הוא לא "מפלצת", אלא יש כאן לבבות מדממים ופגועים שמייצרים תגובות שרשרת מכאיבות. ההבנה הזאת מאפשרת תנועה קדימה ומייצרת לעיתים חמלה.

רחמים וחמלה

באופן מפתיע או שלא, אלה רגשות שעולים בחדר הגישור לא מעט. לא תמיד בהתחלה כי שם שולט בעיקר כאוס כאב וכעס גדול – אבל בהמשך, לגמרי.

חמלה כלפי הצד השני מגיעים כאשר אנחנו מבינים את המצוקה שלהם ומסוגלים לראות את הקושי. חמלה יכולה להיות רגש מאוד חיובי בחדר הגישור – כאשר אנחנו רואים את האחר, מבינים אותו ומוכנים לבוא לקראתו.

אך יש מקרים שבהם מדובר ברחמים שעלולים להוביל לוויתור על דברים חשובים. כמו למשל זוג שפגשתי לא מזמן שאחד מהם ביקש לוותר לגמרי לשני על חלוקת הרכוש ולתת לו הכול, מתוך רחמים וכאב לב עליו ועל מצבו וכן מתוך רגשות אשם שניהלו אותו על כך  שהוא יזם את הפרידה.

זה המקום שלי כמגשרת לעזור לצדדים להתבונן אל תוכם פנימה ולהבין מה מפעיל ומנהל אותם בעת קבלת ההחלטות. ולסייע להם לנסות ולבודד את הרגש שמנהל אותם לחשוב על העתיד ולבחור נכון ולא רק מתוך רגש עז שעולה כעת.

חרטה

הרבה רגשות חרטה עולים במהלך הגישור – על השנים שחלפו, על התנהגויות שהצדדים לא הבינו כמה שהן פוגעות בצד השני.
ולפעמים גם חרטה על עצם הרצון להתגרש.

כאשר מדובר בחרטה על העבר ועל מה שהיה, לרוב תגיע גם התנצלות ובקשת סליחה. זהו רגע חשוב שלא תמיד מתאפשר בתהליך הגישור, אבל כשאני נתקלת בו הוא מאוד מרגש ומסייע לייצר תנועה ומומנטום להמשך התהליך.

ומה אם באמת עולה חרטה על הרצון להתגרש? תמיד יש דרך חזרה וכבר קרו מקרים שזוגות הבינו תוך כדי התהליך שהם רוצים לנסות לשקם את הנישואים שלהם. ויש כאלה שאפילו הצליחו וחיים בשלום ובאהבה מאז.

כמו שאמרתי, אני מדגישה – אין רגש שהוא לא לגיטימי בחדר הגישור.
זה המקום הבטוח שלכם לבטא ולהתבטא, לפרוק את מה שלא ביטאתם במשך שנים בנישואים וככה אפשר להתחיל לבנות יחד עתיד בריא יותר לכולם.

 

מוזמנים לפנות אליי.

עו"ד ומגשרת סיגל כסיף
054-4203430

 

אולי יעניין אותך לקרוא: 

 

רוצים להתייעץ? אני פה בשבילכם!

צרו קשר בטלפון 054-4203430

או בטופס הצור קשר המצורף:

 

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.