מה הקשר בין גירושים לגשר?

 

לפני זמן מה פנתה אלי חברה עבור חברה אחרת שלה. חברת ילדות השוקלת להתגרש מבעלה אחרי כמעט 20 שנים משותפות. חברתי יודעת על העיסוק שלי ורצתה לדברר אותו נכון, אבל גם היא לא ממש מבינה מה הקשר בין גירושים לגשר.

למה זה נכון להתגרש בתהליך של גישור?

אז ישבתי, עשיתי לה סדר והסברתי למה נכון להתגרש בתהליך של גישור. בסופה של השיחה חברתי יצאה רגועה יותר ועם דף שהיא מתכוונת להעביר הלאה. בנוסף היא גם אמרה לי שההליך נשמע כמו הצלה של הכבוד האחרון שעוד נשאר בין בני זוג ושהיא לא מבינה איך יש זוגות שעדיין מתגרשים במלחמה בבתי משפט.

בשליטה

הסברתי לה שגישור הוא הליך הידברות בין בני זוג מתגרשים בסיוע מגשר וכי נדרשת הסכמה של שני הצדדים להליך. היתרון הגדול שלו הוא שהשליטה נשארת בידי בני הזוג הן על הלך הרוח והן על התוצאה.

מאחר והדגש הוא על תקשורת מקרבת, על חיוביות והשגת מטרות משותפות, כל צד מרגיש שקולו נשמע בחדר הגישור וכי הצרכים והאינטרסים שלו מקבלים ביטוי בהסכם המתגבש בראייה שוחרת שלום קדימה.

בחיסכון

מעבר לחשיבות הגדולה של שמירה על נפשם הרכה של הילדים מפני מלחמות חורמה בין זוגות שבוחרים לפנות לבית משפט, יתרון בולט של הגישור הוא העובדה שהמדובר בהליך חסכוני, הן במשאבי זמן, אנרגיה וכמובן בכסף. מדובר בהליך שהוא יחסית קצר, וזול ביותר בכל קנה מידה ובטח ביחס לסכומי העתק הנשפכים לעורכי דין משני הצדדים כאשר הם מיוצגים בבית משפט.

באחריות

כמו כן, האחריות לעתידם ולעתיד ילדיהם נשארת בידי בני הזוג ולא עוברת לשופט שמחליט עבורם. אלו הם בני הזוג המייצרים עבור עצמם את הפתרונות שנתפרים למידותיהם כמו כפפה ליד. לא קיים "הסכם מדף" או טמפלייט שכן כל זוג הוא עולם ומלואו וההסכמות משתנות ממשפחה למשפחה .

הכל מתנהל ברגישות ובזהירות, תוך התייחסות לצרכים הייחודיים של המשפחה והילדים וכן תוך התייחסות להיבטים מהותיים כגון חלוקת משאבים ונכסים, מזונות, משמורת וזמני השהות של הילדים.

אנשים צריכים לבנות גשרים במקום חומות! 

אני מזמינה אתכם לשיחה או ייעוץ

עורכת דין ומגשרת סיגל גאיה כסיף
054-4203430
גם בוואטסאפ - כאן

גירושים וגשר - מה הקשר

רוצים להתייעץ?

אני פה בשבילכם!

צרו קשר בטלפון 054-4203430

בוואטסאפ - כאן

או פנו אליי בטופס המצורף: