לסיים מלחמה בדרכי שלום, בעולם הגירושין

לרוב המכריע של הזוגות שאני פוגשת יש רצון אמיתי וכנה להיפרד יפה ובמינימום פגיעה במרקם המשפחתי ובילדים, הם לוקחים אחריות ועושים ככל יכולתם להימנע ממלחמות בבית משפט.

כשחלק מהזוגות שומעים את המילה "בית משפט" הם ממש מבועתים ומפוחדים שכן עבורם גירושין בבית המשפט זו הכרזת מלחמת חורמה.

רק אתם מחליטים אם לצאת לקרב

בית משפט נתפס כמקום מפחיד ומאיים ולא רק למי שמתגרש. יש משהו בסמכותיות, בנהלים ובנוקשות שגורמת לכל אחד מאתנו להילחץ ולחשוש, אבל אפשר ורצוי להשאיר את המלחמה מחוץ לאולם הדיונים.

כשזוגות מתגרשים ורוצים לעשות את זה בכבוד ובמינימום פגיעה בהם ובילדים, אין צורך לצאת לקרבות ולמלחמות שכן זה לגמרי אפשרי להיפרד יפה כששני הצדדים באמת חפצים בכך.

לפעמים יש מישהו שמחליט עבורכם ואם בן הזוג החליט שהוא יוצא למערכה נגדכם, עדיין יש לכם את הבחירה איך להגיב. בני זוג שחשים פגיעה, עלבון וכעס יגיעו אל חדר הגישור כשהם טעונים ולוחמניים. אך אם הם יזכו מהצד השני לתגובה רגועה, מכבדת, מתוך הבנה של הכאב והקושי – ייתכן ורוחות המלחמה עשויות אט אט להירגע והם יוכלו לשבת אל שולחן הגישור ולקבל החלטות בצורה אחראית ושקולה.

פירוק מוקשים בדרך אל הלב

כאשר צד אחד נכנס אל חדר הגישור כשהוא כועס ופגוע, כדאי לנסות ולפרק את הכאב והמוקשים בדרך אל הלב. אני והמגשר המטפל הרגשי שלצידי פועלים יחד כדי לנטרל את המטענים, להפיג את הכעסים ולהחליף את הכעס והעלבון בהכלה, ובהרבה הקשבה.

כשמניחים את הלב על השולחן בשקיפות ובפתיחות, כשצד מודה שהרצון שלו לצאת למלחמה נובע מהפגיעה העמוקה והכואבת בו, ייתכן ומפה תתחיל תנועה, לקיחת איזושהי אחריות, או התנצלות מעומק הלב, דבר שעשוי להוביל להזרמתה של אנרגיה חדשה בחדר הגישור.

כאשר לאורך שנים היחסים אופיינו בחוסר הקשבה ובחוסר הכלה ואמפתיה, נוצרו בהכרח משקעים עצומים שגררו כעס וזעם. ואם כעת ישבו בני הזוג לשיחה מלב כואב אל לב דואב, משיניחו שני הצדדים את ליבם על שולחן הגישור אזי הרצון להילחם יפחת משמעותית וזה השלב שבו רוחות המלחמה נרגעות וזה הרגע שממנו ניתן להתקדם לתהליך פרידה חומל יותר.

יש לזכור שבית המשפט אינו גזירה משמים, ושהאחריות והבחירה הן לגמרי בידיים שלכם. אפילו שהצד השני מכריז מלחמה ויוצא לקרב, אולי שווה לנסות להבין מה עומד מאחורי הזעם, אולי רגע לראות את הכאב שלו ומשם לנסות ולראות איך אפשר לצאת מהלופ הלוחמני ולסיים את הקשר בדרכי שלום בחדר הגישור במקום להיות שבויים בבית המשפט.

גישור גירושין, עו”ד סיגל כסיף

 

אולי יעניין אותך גם:

רוצים להתייעץ? אני פה בשבילכם!

צרו קשר בטלפון 054-4203430

או בטופס הצור קשר המצורף:

 

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

פוסטים נוספים שאולי יעניין אותך: