איך עושים קאט במערכת היחסים?

בדיוק כמו בסרטים, גם ביחסים בין בני זוג לפעמים פשוט צריך לצעוק – קאט!
מתי ואיך זה קורה? אין לזה חוקים ואין פה שחור ולבן, בכל מערכת יחסים יש את הרגע שבו ברור לצדדים או לאחד מהם שמשהו חייב להשתנות פה ועכשיו.
חשוב לי להדגיש שברוב המקרים זו הבנה שלא מגיעה בצורה מסונכרנת לשני הצדדים.  כמעט תמיד צד אחד יבין זאת קודם ולצד השני ייקח יותר זמן להבין ולקבל את המצב החדש.

אחת הסיבות שזוגות מתקשים לעשות את הקאט היא החשש מהצעד הבא – מחוסר הוודאות מה צופן לו העתיד. אף אחד לא מבין בתחום הגירושין עד שהוא לא מגיע לנקודה הזו בחיים וגם שם אנחנו שומעים סיפורים לא נעימים שלפעמים מונעים מאיתנו לעשות את הצעד.

אז הנה פוסט מרגיע שקצת יעשה לכם סדר ואולי ייתן לכם השראה ורעיונות איך עושים את הקאט ומה הצעד הבא.

איך עושים קאט במערכת היחסים

להתייעץ

לפני שעושים צעד כמו לעזוב את הבית, חשוב להבין מה ההשלכות המשפטיות לכך. לכן כדאי להסכים על המתווה של יציאת אחד הצדדים מהבית. הכי טוב כמובן לעשות את זה בגישור ובהסכמה תוך שמירת הזכויות של שני הצדדים. גם אם הגיע הרגע, כדאי לעשות זאת כמו שצריך כדי לא להיפגע מבחינה משפטית בהמשך.

שינוי הסדרי המגורים

משהסכמתם להפריד מגורים נדבר על זה בחדר הגישור. על איך זה עובד? מה עושים?
מי יישאר בבית ומי יצא? איך ייראו זמני השהות של כל אחד עם הילדים? מה קורה מבחינה כלכלית בתקופת הביניים עד לחתימה על הסכם הגירושין?

יש כאלו שיבחרו למשך תקופה מוגדרת לעשות נסטינג. כלומר להחליט שהילדים נשארים בבית שאליו הם רגילים כל השבוע, וההורים מתחלפים ביניהם. זה פתרון טוב למי שיכול לגור בזמן הזה אצל ההורים למשל או למי שיכולים לשכור דירה נוספת (או יחידת דיור) שבה יגורו בני הזוג לסירוגין בזמן שהם לא בבית עם הילדים.

קודם הסכם

יש זוגות שבוחרים לעשות את הדברים "לפי הסדר" – קודם להתגרש רשמית ורק אז להחליט לגבי זמני השהות והמגורים. גם פה חייבים להדגיש – אין באמת סדר נכון, בדיוק כמו שיש זוגות שמחליטים קודם להביא ילדים ורק אז להתחתן, או להביא ילדים בלי להתחתן כלל או כל פתרון שמתאים ועובד להם. גם בגירושין – הסדר הקובע הוא מה שנכון לכם. ויש כאלו שמרגישים יותר בנוח כשיש להם הסכם ביד והכול סגור ומוסדר, לפני שממשיכים הלאה.

 

גישור לגירושין

והגישור מה איתו? גם הוא יכול לבוא בכל שלב שמצוין פה – יש כאלו שיבחרו להרים קודם כל טלפון למגשרת לפני שדיברו בכלל עם הצד השני כדי להבין מהו תהליך הגישור. יש כאלו שיתחילו בתהליך הגישור בזמן שהם גרים יחד ולפני שסיפרו לילדים. ויש כאלו שיבחרו לגור בנפרד למשך תקופה, לתת לשגרה לעשות את שלה ורק אז להגיע בשלים יותר לחדר הגישור.

בכל שלב שבו אתם נמצאים, אם אתם מרגישים שהגיע הזמן לעשות קאט – אתם מוזמנים להתייעץ איתי.

שלכם, סיגל

Image by mohamed Hassan from Pixabay

רוצים להתייעץ?

אני פה בשבילכם!

צרו קשר בטלפון 054-4203430

בוואטסאפ - כאן

או פנו אליי בטופס המצורף: