היום שאחרי – שיחות גישור אחרי הגירושין

אני מספרת פה לעיתים על זוגות שעברו תהליך בחדר הגישור ויצאו עם קשר הורי בריא ויכולת לפתור בעצמם בעיות עתידיות. אבל זה לא תמיד ככה, ואם אצלכם כזוג גרוש לא הכול הולך חלק – דעו שאתם ממש לא היחידים.

רק אזכיר שבמהלך הגישור לגירושין אנחנו מתבוננים יחדיו בתקשורת ההורית שבין בני הזוג. לא מדובר בתקשורת בין בני זוג, אלא תקשורת בין הורים שנדרשים לשוחח לתפעל סיטואציות שקשורות לילדים שלהם. השאיפה היא לצאת לדרך חדשה עם דף חדש ואכן ברוב המקרים זה מה שקורה.

אני תמיד אומרת למגושרים שלי שהסכם גירושין טוב הוא כזה שנשאר במגירת הגרביים ואין צורך כלל לשלוף אותו משם כשעולות סוגיות. כלומר הצדדים מצליחים לפתור אותן לבד. מבחינתי זה אומר שהצלחנו לייצר תקשורת הורית מיטיבה בין הצדדים.

גבעול קוצני מתחדש - היום שאחרי, שיחות גישור אחרי גירושין

מטענים שנותרו

חשוב להבין שלא משנה כמה נפרק את המטענים ונתבונן ברגשות שעולים בחדר הגישור – הגיוני שיישארו מספר עניינים לא פתורים. וכן, לפעמים הם צפים בחיים החדשים של בני הזוג כהורים גרושים. לפעמים הם מקשים על הצדדים להמשיך לתקשר ביניהם. לפעמים זה בסדר וצריך לתת להם מקום, אבל אם הם משבשים את השגרה – צריך לשים לב ולראות איך אפשר להתגבר עליהם ולהמשיך בשגרה טובה ובתקשורת מיטיבה.

העתיד מביא איתו הפתעות

בנוסף למטענים רגשיים, החיים כגרושים הם לא סטטיים אלא דינמיים ומשתנים ולא משנה כמה ננסה לנבא את העתיד – לא פעם הוא מביא איתו הפתעות.
כמו למשל זוג מגושרים שלי שיצא מחדר הגישור עם יכולת לדבר ביניהם ולפתור קשיים שעולים, והם אכן עשו זאת לאורך תקופה מסוימת. רק שאז האישה הכירה בן זוג חדש ולשניים נולד ילד. סיטואציה כזו מביאה איתה הרבה סוגיות חדשות והשניים התקשו לפתור אותן לבד. האישה ביקשה לעבור דירה לאזור של משפחתו של בן הזוג החדש כדי לקבל עזרה עם התינוק, כי היא לא ידעה להעריך מראש את רמת הקושי שבגידול תינוק אחרי כל השנים שחלפו. נכון שניתן בשלב הזה לשלוף את הסכם הגירושין וללכת לפי הסעיפים שהוגדרו מראש, אבל אפשר גם לשבת ולדבר ולנסות להגיע להסכמות.

אבל מה עושים כשפשוט לא מצליחים?

אם שני הצדדים עדיין מגיעים עם רצון כן לנסות לפתור את הבעיות ושניהם מכירים בעובדה שבנקודת הזמן הזו הם לא מצליחים לעשות את זה לבד – הם יכולים בהחלט להגיע לפגישת גישור ולנסות לפתור את הבעיה בחדר הגישור באמצעות המגשר שהוא מתווך וצד ג' ניטרלי.

שיחות בחדר הגישור לאחר הגירושין שונות מגישור לפני גירושין. בתור התחלה הזוג כבר חי בנפרד ואין צורך כמובן לנסח הסכם גירושין. ההתמקדות לרוב היא בבעיה ספציפית שאותה הצדדים לא הצליחו לפתור לבד. לעיתים הם גם יבקשו לשנות סעיפים בהסכם הגירושין.
חשוב לי לציין שעצם ההגעה יחד לחדר הגישור מעידה על רצון טוב לפתור את הבעיה ולכן ברוב המקרים הצדדים אכן מצליחים לעשות זאת.
עוד הבדל חשוב – בניגוד לגישור לגירושין, הפעם מדובר בתהליך קצר הרבה יותר שלפעמים נגמר בפגישה אחת בלבד שאחריה מצליחים הצדדים להמשיך בעצמם בתהליך.

אז בין אם התגרשתם מזמן או רק לאחרונה, ופתאום עולה בעיה חדשה שאתם לא מצליחים לפתור לבד, שיחת גישור יכולה להיות בדיוק הבוסט שאתם צריכים כדי להמשיך בחיים החדשים שלכם בצורה מיטבית למען כל המשפחה.

אני מזמינה אתכם לצור קשר, לשאול, להתייעץ.

שלכם,
עורכת דין ומגשרת סיגל גאיה כסיף
054-4203430

 

מזמינה אותך לקרוא גם על:

» ומה אם בעתיד לא נסכים?

 

Image by SoonTae Hong from Pixabay

רוצים להתייעץ?

אני פה בשבילכם!

צרו קשר בטלפון 054-4203430

בוואטסאפ - כאן

או פנו אליי בטופס המצורף: