תשמעו סיפור שכבר שמעתם בעבר

זוג מתגרש ואחד הצדדים מבקש זמני שהות שווים.

בשיחה נפרדת עמו סביב בירור הצרכים בהקשר של זמני השהיה, בחנו יחדיו איך הרצון הזה יכול להשתלב בפועל עם חייו לאור אופי עבודתו התובענית ושעות העבודה הארוכות שלו.

הסיפור הזה חוזר על עצמו לא מעט בשנים האחרונות, במיוחד לאחר פסיקת בית המשפט שקבעה כי במקרה של ילדים מעל גיל 6 כאשר מתקיימים זמני שהות שווים ולהורים הכנסות זהות, נפסק שלא יהיו תשלומי מזונות.

גם בחדר הגישור אני רואה את זה, רק שאצלנו אפשר לפתוח את זה ולדבר – לעשות בירור צרכים מעמיק במנותק מהפסיקה. במקרה כזה אני מבודדת את הקשר שבין זמני השהות לבין תשלומי המזונות.
אנחנו מדברים על כל נושא בנפרד ומבינים מה חשוב לכל צד שיקרה בכל נושא בנפרד ומכאן מגיעים להסכמות הדדיות.

כך למשל – אם הצד שביקש זמני שהות שווים עושה זאת כי הוא לא יכול לשאת בנטל הכלכלי של תשלומי המזונות, אולי תעלה לדיון בחדר הגישור האופציה של בחינת תשלום מזונות מופחת. לפעמים הצד השני מוכן להפחית את תשלומי המזונות על מנת שיהיה לו יותר זמן עם הילדים.

כמובן שלפני הכול חשוב לי ששני הצדדים יהיו מודעים לחוק ולפסיקה ולכל האפשרויות שעומדות בפניהם, ולאחר מכן אפשר לנהל דיון מעמיק ולהבין באמת מה חשוב לכל אחד. כך לא רק שמייצרים הסכם גישור הוגן ונכון לכולם, גם בונים תקשורת בריאה וטובה יותר בין הצדדים.

שלכם, סיגל כסיף
עורכת דין ומגשרת בשיטת 'גישור בשניים'
054-4203430

 

לכל הפוסטים בבלוג שלי - כאן
לפוסט הפוסטים ב'מחשבות'  - כאן

 

Photo by Talia Cohen on Unsplash

רוצים להתייעץ? אני פה בשבילכם!

צרו קשר בטלפון 054-4203430

או בטופס הצור קשר המצורף:

 

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.