סוער פה, בכל המובנים

לפני חודש בערך, כאשר בחוץ השתוללה סופת ברקים וגשם שוטף, בחדר הגישור, השתוללה סערה מסוג אחר, סערת רגשות ולב אחד קפוא. מזמן לא חוויתי גישור כה סוער, גישור שבמהלכו יצאנו מספר פעמים במהלך הפגישה לפגישות נפרדות עם הצדדים כדי להבין מה באמת עומד מאחורי הצונאמי שהתרחש.

כמובן שתהליך גישור גירושין אינו תהליך קל או פשוט וגם כשאין סערה של ממש, עדיין רמת הדריכות גבוהה באוויר. זה לא אומר שאם הזוג בחרו בגישור הכל יתנהל על מי מנוחות. אבל כאן, המים מתחת לגשר געשו וסערו, עומדים לרסק את ההליך בכל רגע. ההפסקה הזו ששלחה אותנו לשבת עם כל צד בנפרד הבהירה לנו את הסיפור.

היא מבקשת להתגרש והוא לא מסכים. בעיקר כי גדל במשפחה מסורתית שגירושים היו ועודם מילת גנאי, אות לכישלון שלו כגבר. היא ספרה לי שניסתה בכל ליבה להישאר ולעצום עיניים, לנסות לבנות חיים מקבילים בעיקר למען הילדים. אבל ככל שעבר הזמן וככל שהבדלי התפיסה, התרבות והערכים צצו והתחילו להשפיע על השקט והשלווה בבית ועל גידול הילדים, הבינה מה שהרגישה כבר מהשנה הראשונה לנישואים, שעשתה טעות ואין עוד טעם להישאר.

הקור העז מצידו, הטחת האשמות בכך שהיא הורסת משפחה ובמו ידיה פוגעת בנפשות של הילדים, שהיא אמא רעה ואגואיסטית, שמעולם לא התנהגה כמו אישה אמיתית, שהיא שמנה אחרי הלידות ומי ירצה אותה ועוד עלבונות שהוטחו בעת כעסו. הלב שלו היה כל כך קר ופגוע שלא הצליח לנהל שיחה מכבדת.

לתהליך הגישור הם הגיעו בהמלצת אחיו שאמר לו שכל תהליך משפטי אחר יהיה ארוך ומתיש ויעלה לו הון, הוא הסכים בתנאי שהיא "תבזבז זמן" ותמצא את המגשרת המתאימה.

כדי לרתום אותו אל תוך התהליך היה צריך לחבר אותו מחדש אל הלב שלו ממנו התרחק מזמן כי רק מהמקום הזה יהיה אפשרי להגיע לחמלה הדדית אמיתית. השיקופים העמוקים הכנים והרצופים של ליבה הדואב ששיקפנו עבורו, של נפשה הפגועה הגיעו בסופו של דבר אל ליבו, ובפגישה הבאה אחרי שבוע שהדברים חלחלו אל תוכו, הוא אמר שהוא מרגיש ומבין את המצוקה הקשה שהיא חיה בה ואת המקום הזה של "האין ברירה" שלדבריה הוא המניע לפרידה.

במפגש הבא, באופן סמלי היה מזג אוויר יבש. ישבו מולנו שני אנשים בוגרים שהסכימו לדבר. הוא השאיר את הטון המאשים מחוץ לחדר והיא אזרה אומץ ואמרה לו הכל. הפעם אולי היה יבש בחוץ אבל העיניים שלו ושלה דמעו. הוא הבין שאין כבר דרך חזרה והבטיח מאותו הרגע לנהל את ההליך בצורה מכבדת ולא פוגענית.
אתמול יצאה טיוטת ההסכם ונראה כי החתימה קרובה מתמיד.

מוזמנים לצור קשר,
עו"ד סיגל גאיה כסיף - מגשרת גירושין
054-4203430

73399715_2516819018387786_469068702839472128_n

רוצים להתייעץ?

אני פה בשבילכם!

צרו קשר בטלפון 054-4203430

בוואטסאפ - כאן

או פנו אליי בטופס המצורף: