אם הייתי צריכה לסכם מהו גישור במילה אחת, זו ללא ספק הייתה המילה: תקשורת.
אני תמיד אומרת שהסכם גירושין טוב הוא כזה שנשאר במגירת הגרביים ושאין צורך בכלל לשלוף אותו בכל פעם שעולה סוגיה, פשוט כי שני הצדדים מצליחים להגיע לפתרון בעצמם.
זו הסיבה שגישור גירושין סובב כל העת סביב התקשורת.

יש זוגות שמגיעים כשהם לא מצליחים להחליף ביניהם אפילו מילה אחת בלי לריב, כי המטענים הרגשיים פשוט גדולים מדי.
בפגישות הגישור הראשונות, המגשר המטפל הרגשי שלצדי ואני מסייעים לצדדים לפרוק את המטענים. אנחנו מאפשרים לכל צד להשמיע ולהישמע, מבינים איפה יושב הקושי אצל כל אחד ומה הצורך שלו. ואז דברים מתחילים לנוע. לאט לאט בונים הצדדים תקשורת בריאה יותר ומחזירים לעצמם לאט ובהדרגה את האמון האחד בשני, גם בחדר הגישור וגם מוחצה לו. וכאשר יש בסיס טוב אפשר להתקדם הרבה יותר בקלות ובמהירות אל הסכמות והסכם הוגן.

מבחינתי בנוסף כמובן להסכם גירושין הוגן, אחת המטרות הכי חשובות בגישור היא בניית תקשורת טובה בין הצדדים.