החלטות לשנה החדשה

שנה חדשה אוטוטו בפתח, ואני רוצה לדבר על החלטות.
המילה החלטה קשורה ישירות למילה החלטיות, כדי לקבל החלטה צריך להיות החלטיים ולדעת מה אנחנו רוצים.
זוגות רבים שנמצאים בהליכי פרידה חווים בדיוק את המצב ההפוך – הם בסערה, מאוד מבולבלים , לא יודעים מה באמת הם רוצים ומה נכון להם ובמצב זה מטבע הדברים הם מתקשים מאוד לקבל החלטות.

לקראת השנה החדשה,

מחשבות על החלטות והחלטיות:

התבוננות

כדי למצוא בתוכנו בהירות ותשובות, מצב שיאפשר לנו קבלת החלטות, אין כמו לעצור ולהתבונן רגע פנימה. אל תשכחו שהתשובות נמצאות בתוכנו. המגשר המטפל הרגשי שלצדי ואני באמצעות שאילת שאלות פתוחות והכוונה רק מסייעים לבני הזוג למצוא את הבהירות שבתוכם, אך הפתרונות בסופו של דבר תמיד באים מהם.
שנה קשה ומבלבלת מאוד מאחורינו, לא רק לזוגות בתהליכים פרידה אלא לכולם.
לקראת סוף השנה נסו להתבונן על חייכם בבית כיום. נסו למצוא את הרגע ולקיים שיחה עם בן הזוג כדי לראות מה נכון לכם – האם להישאר בבית ולנסות לעבוד על הבעיות, האם עברתם את נקודת האל-חזור של הזוגיות שלכם, והכי חשוב – האם הגעתם לנקודה שבה הבנתם שככה אתם לא רוצים יותר להמשיך ואתם רוצים לעשות איזשהו שינוי בחייכם.

ההחלטה שלא להחליט

זוגות רבים שאני פוגשת בדרכי עוברים תהליך ארוך עם עצמם ובחדר הגישור לגירושין ולבסוף מגיעים להחלטה שלא להחליט, וזה מצוין, כי זה מה שעובד עבורם כרגע. להתגרש ולצאת לחיים חדשים זה תהליך שדורש כוחות רבים ואנרגיות, ולפעמים בני הזוג או אחד מהם מרגיש שהוא צריך את הזמן שלו כדי להיטען בכוחות. זאת החלטה נהדרת, כי יש פה הבנה עמוקה של הצורך ויש החלטה בהתאם – כרגע אני מחכה ונטען בכוחות, מבין שהמצב הזה הוא זמני ויודע שכרגע אני יכול לחיות ככה כדי שבעתיד יהיה יותר טוב. זוהי החלטה שברוב המקרים מורידה המון מתח בבית. ברגע שהכיוון ברור עשויה להיות רגיעה. בדרך יש גם נפילת אסימונים ועיכול של הדברים, ככה שלפעמים אחרי תקופה כזו – תהליך הגירושין בהמשך עובר אפילו יותר בקלות.

לתת עוד סיכוי לקשר הנישואים

יכול להיות שהתבוננות מעמיקה בקשר הזוגי שלכם תעורר מחשבות שאולי עוד יש מה להציל. זו נקודה חשובה כי גם היא מגיעה מתוך הבנה וראייה אמיתית של הקשר שלכם. רק אתם יודעים באיזה שלב הקשר שלכם נמצא והאם יש לו עוד סיכוי. זה השלב שבו חשוב לערב איש מקצוע – יועץ זוגי או כל טיפול רגשי אחר שיעזור לכם לנסות לפתור את הבעיות. גם אם אחרי תהליך שכזה תגיעו בסופו של דבר לפרידה – היא תהיה שלמה בידיעה שניסיתם כל מה שיכולתם.

כל החלטה היא טובה

לעיתים כמגשרת גירושין אני נשאלת על ידי המגושרים שלי – במה כדאי לנו לבחור? או האם ההחלטה שלנו טובה?
אני והמגשר מעולם הטיפול שלצדי מאמינים שכל החלטה מוסכמת של בני הזוג היא נכונה עבורם, התנאי היחיד הוא שהיא תהיה החלטה שלהם. כזאת שבאה מתוך מענה לצורך שלהם בלבד ושכמובן טובת הילדים נשמרת במשוואה
כל זוג הוא “יצור” חי ודינמי וכל מערכת יחסים היא שונה.
יש זוגות שבסוף השנה הלא פשוטה הזו הבינו שאמנם הם עדיין לא בשלים לגירושין אבל המתח בבית בנושא הילדים למשל הוא בלתי נסבל והם פונים לקבלת הדרכת הורים כדי לסייע להם עם ילדיהם. יש כאלו שלא יכולים לשאת יותר את המצב בבית ורוצים לפרק את מערכת היחסים, כמה שיותר מהר. ויש כאלו כאמור, שמחליטים שהכי נכון להם כרגע זה לחכות ולתת לתהליך להבשיל.

בסופו של דבר אם עברתם עם עצמכם תהליך של התבוננות, אם הצלחתם באמת לראות את עצמכם מהצד והצלחתם להקשיב לקול הפנימי שלכם שיודע מה הוא רוצה – אתם תדעו את התשובה הנכונה. אתם אלו שתצליחו להבין מה ההחלטה הנכונה בשבילכם כרגע, ואחריה תצליחו לראות ולדמיין עתיד טוב יותר לכם ולמשפחתכם.

לקריאה נוספת: על תהליך גישור מהיר במיוחד